כתיבה שיווקית לאינטרנט

רשת האינטרנט שינתה מקצה לקצה את הרגלי הצריכה של כולנו, בין אם אנו מבצעים רכישות של מוצרים ושירותים דרכה ובין אם לאו. השינויים אותם חוללה רשת האינטרנט בהרגלי הצריכה שלנו קשורים באופן ישיר להיצע אתרי המכירות ואתרי השוואת המחירים העומדים לרשותנו ברשת, ובשורות הבאות נעסוק בכוח המניע את אותם אתרים: המילה השיווקית הכתובה.                                    

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא למעשה הגדרה כוללת למגוון רחב של תכנים וטקסטים המיועדים בין היתר לצורך: בניית אתרים, קידום אתרים ושיווק אתרים ברשת. כתיבה זו מתאפיינת בניסוח שיווקי של תכנים והיא מוטמעת בתוך אתרי האינטרנט השונים או כחלק מקמפיין פרסומי-שיווקי המועלה לרשת. הכתיבה השיווקית נועדה להעביר מסרים שיווקיים ופרסומיים ללקוח, והיא מיושמת על ידי כותבי תוכן מנוסים בעלי רקע מקצועי בתחום הקופירייטינג. רוב התכנים הנכללים תחת ההגדרה כתיבה שיווקית הם למעשה תכנים ממוקדי מטרה וקהלי יעד, וזאת לצורך התאמת התוכן המנוסח למטרות השיווק ולקהלי היעד אליהם מיועד התוכן.

בדומה לכתיבה השיווקית המתקיימת מחוץ לרשת (באמצעות פליירים, מודעות פרסום בעיתונות, דיוור ישיר וכדומה), גם הכתיבה השיווקית לאינטרנט עושה שימוש בטכניקות פרסום כאלו ואחרות שמטרתן לגרום לקורא התוכן לנוע לפעולה ולבצע פעולת התקשרות או רכישה עם הגוף המפרסם. טכניקות הפרסום הטקסטואליות כוללות בתוכן טכניקות כגון: טסטמוניאל- התרשמות חווייתית של לקוח אמיתי מהמוצר או השירות, נתוני הצלחה במכירות, יתרונות השירות או המוצר, הדגשת הצורך במוצר או בשירות ועוד. רוב התכנים השיווקיים מבוססים כיום על תובנות צרכניות הנאספות באמצעות מחקרים וסקרים אותם עורכים החברות המסחריות, כאשר התובנה הצרכנית בנוגע למוצר כזה או אחר, מהווה בסיס רעיוני לכותב התוכן בנוגע לשאלה: כיצד לתקוף את הנושא עליו הוא אמור לכתוב.

 

הקופיריטינג- כרטיס ביקור

העלאת הרעיון המרכזי לצורך הכתיבה השיווקית מכונה קופירייטינג והוא מיושם על ידי רעיונאים (קופירייטרים) שתפקידם המקצועי הוא לפתח קונספט (קו רעיוני אחיד) לצרכי קידום, שיווק ופרסום של מוצרים ושירותים שונים. תחום הקופירייטינג בכלל ותחום הכתיבה השיווקית לאינטרנט בפרט, הם בראש ובראשונה תחומים יצירתיים המחייבים את העוסקים בהם לשכלל את מיומנויות הכתיבה והחשיבה השיווקית שלהם. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של חברות תוכן המתמחות בכתיבת תכנים לאינטרנט, אך רק מעטות מהן מעמידות לרשותכם שירות המשלב בתוכו חשיבה שיווקית, חשיבה קונספטואלית ומיומנויות קופירייטינג המשפרות באופן ניכר את איכות הטקסט ותורמות רבות ליצירת הנעה לפעולה מצד הלקוח. במידה וגם אתם עומדים לשכור את שירותיהן של חברות תוכן לצרכי כתיבה שיווקית, וודאו בראש ובראשונה שמאחורי התוכן עומד רעיונאי מקצועי.

עיצוב: theblackrock.net | תרגום והסבה לעברית - מאסטרגייט | Theme by Brampton Web Design