כיצד נהיה שבעים יותר?

אם אתם בעיצומו של תהליך הרזייה, אתם ודאי יודעים עד כמה תחושת השובע שלנו יכולה לתרום לתהליך זה, ובעיקר לסייע לנו להימנע מנשנושים מיותרים או חטיפים. תחושת השובע שלנו איננה בהכרח מושפעת אך ורק מכמות המזון שאנו צורכים, אלא מסוג המזון שאנו אוכלים. שילוב של סיבים תזונתיים, חלבונים, וגם פחמימות יכול להשפיע על השובע שלנו ובדרך זו למנוע מאתנו לצרוך מזון רב יותר או לגרום לנו להתפתות לחטיפים ולנשנושים מיותרים (שכן אנו חשים שבעים יותר ואין לנו צורך בכך).

כיצד זה עובד

מנגנון השובע שלנו, הנחשב לאחד המנגנונים המפותחים בגופנו, פועל בכמה מישורים. במנגנון זה מעורבים חומרים שונים וגם לא מעט הורמונים. הורמונים אלה, המופרשים ישירות ממערכת העיכול לאחר האכילה, משפיעים על תחושת השובע שלנו. הם מופרשים בשלבים שונים לאחר סיום האכילה ובכמויות שונות. מה שגורם להפרשתם איננה כמות האוכל או האכילה עצמה, כי אם סוג המזון והרכיבים שבו. סיבים תזונתיים וגם חלבונים משפיעים על כך וגורמים להפרשה מוגברת של הורמונים אלה. שתיית קפה באלאנס, למשל, לאחר הארוחה, קפה המכיל סיבי עולש וסיבי ותירס וחלבונים הידועים כתורמים לתחושת שובע, תחושה זו של שובע גורמת לנו לאכול פחות, וגם להימנע מנשנושים.

על חשיבותם של החלבונים בתהליך זה

בחירת רכיבים תזונתיים המאפשרים לקיבה שלנו להישאר מלאה זמן רב יותר, מאפשרת לנו ליהנות מתחושה רבה יותר של שובע. ככל שהקיבה שלנו נשארת מלאה יותר זמן, כך גם מופרשים ממנה ההורמונים המשדרים למוחנו את תחושת השובע. אכילת מזונות, העשירים בחלבונים, ולא בהכרח בכמות גדולה, כמו מוצרי חלב, בשרים, קטניות וגם ביצים, גורמת לנו לתחושה רבה יותר של שובע, בהשוואה לארוחה הכוללת פחמימות רבות, למשל. כדאי בכל ארוחה לשלב יותר חלבונים מפחמימות למשל, אולם חשוב לזכור שאין הכוונה כאן בוויתור על פחמימות ורכיבים אחרים, כי אם מציאת האיזון הנכון ושימת דגש על אלה שתורמים יותר לבריאותנו. קפה באלאנס, המכיל גם חלבונים, לצד הסיבים התזונתיים שבו, עשוי לתרום גם הוא לתחושת השובע ואפשר לשתות אותו מיד לאחר הארוחה.

עיצוב: theblackrock.net | תרגום והסבה לעברית - מאסטרגייט | Theme by Brampton Web Design